Direktlänk till inlägg 12 februari 2014

Klänning och tunn jacka

Av Malin - 12 februari 2014 19:08


 Just nu är jag i full gång att test sy modeller inför ett bröllop som är i maj, det som är sytt är därför inte i det tänkta tyget utan endast till för att ta fram en modell som jag gillar. Jag är ganska nöjd med modellen, jag gjorde lite ändringar under tiden jag sydde och kommer att göra några till när jag syr i det andra tyget.


Här kommer lite bilder hur jag gjort, vill ni veta mer så är det bara att kommentera:)
Detta är även mitt bidrag i utmaningen
http://kolossaltpyssligt.wordpress.com/2014/01/07/utmaning-nanting-sytt/



            

Jag har ritat modellen efter grundmönster i denna bok, sen jag köpte boken i höstas så har jag ritat mängder med mönster. Det är jättekul eftersom man får en helt egen modell. Syr man mycket men inte har denna så rekomenderar jag den. Modellen jag tänkt har jag ritat på bilden intill boken, men ni kommer se att det inte blev riktigt lika(ganska långt ifrån). Men jag är nöjd ändå.



    
När mönstret var färdigt ritat i strl. 128 så klippte jag ut tyget och började sy.



         
Här är lite av detaljerna på klänningen.



 
Färdig klänning



   
Test av klänning, här med ett svart band(funderar på om jag ska ha något annat, kanske en blomma). Här är en sak som behöver ändras till sen, den behöver bli ca 15cm längre. Jag tror även att ärmarna ska bli kortare.




   
När klänningen var klar så började jag med jackan. Här är lite bilder från utklippning av tyg till färdig jacka.  




Färdig jacka.



     

Här testas både klänning och jacka. Ändring till nästa gång är kortare ärm. Knappar, fickor och krage har jag inte bestämt hur jag vill ha så kom gärna med förslag.



Detta tyg har jag tänkt använda sen. Jacka i turkost linnetyg och klänning i bomullstyg med mormorsrutor.



 
 
Kolossalt Pyssligt

Kolossalt Pyssligt

13 februari 2014 22:45

Men vad fint det blev och kommer att bli. Ser fram emot nästa resultat, underbara tyger!!
Kul att du ville hänga på min utmaning...
Trevlig kväll!!
//Petra

http://kolossaltpyssligt.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 23 mars 2016 20:51


  Skrivbord målat med kalkfärg och waxat.

Av Malin - 21 mars 2016 17:26


  Igår påbörjade jag ett mindre roligt projekt, dränering. Tur att det endast är drygt 4 meter långt och ca 1m djupt. Jag slipper iallafall träna :) När dräneringen är gjord är det dags för trall.   ...

Av Malin - 20 mars 2016 07:23


  I höstas hann vi inte få hem jord till vår rabatt som ska innehålla bland annat lökväxter. Lökarna fick ligga mörkt och svalt under vintern och nu testar vi att förså dom i lekstugan. Hoppas vi lyckas få hem jord snart och att detta funkar m...

Av Malin - 19 mars 2016 22:37


  Jag börjar med denna resväska som jag i somras målade med Annie Sloans färg. Chateau Grey och Old White, älskar denna schablon :) Det var en brun sliten resväska innan som nu är perfekt förvaring till Lego i barnens rum. ...

Av Malin - 19 mars 2016 22:26

Nu var det länge sedan jag bloggade, men nu är det dags igen. Sista året har det varit fullt upp med "nya" huset, och när jag väl skrivit så har det blivit på fb istället.  Jag har nu uppdaterat bloggen och bytt namn eftersom att jag vill att den p...

Presentation


Hej

Kul att du hittat min blogg. 

Jag som skriver heter som du säkert kan ana Malin.

Jag bor med min familj i en villa Dalarna sedan sommaren 2014. Huset vi köpte hade stora behov av renovering och trädgården är eftersatt.

Så fort tid och lu

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards